Saturday, November 14, 2009

Senjata Terkini.....

Setelah lama mencari, memantau, membanding, memilih serta dengan bantuan dan kerjasama kawan-kawan, akhirnya aku telah memiliki sebuah MTB jenama SPECIALIZED S-WORKS M5. MTB ini amat menarik perhatian aku kerana mempunyai set-set berikut:


Crankset: Truvativ Stylo.
FD: Shimano XT.
RD: Shimano XT.
Shifter: Shimano XT.
Brake: Shimano Hidraulic Brake.Hub: Novatech
Wheelset: WTB Dual Duty, Tyre: Maxxix Cross Mark 2.1
Handle bar: SCOTT Strike.
Seat post: Thompson Elite
Fork: Rock Shox TORA.
Chain: KMC.
Gearset: SRAM 9 Speed.

Saksikanlah gambar-gambar 'senjata' terbaru aku di bawah.




























Tidak berapa lama kemudian, aku telah membuat beberapa pengubahan beberapa parts pada MTB aku ni. Antaranya ialah.....
Handle bar aku tukar kepada FSA Carbon, stem aku tukar kepada UNO Aluminium 7050,
tambah wireles Cateye meter/computer.
Saddle lama aku gantikan dengan Selle Italia
Tayar, KENDA KWICKROLLER Sport
Inilah MTB aku sekarang.



























No comments:

Post a Comment