Thursday, April 1, 2010

Bukit Hantu III - Rekod Baru Tercatat.

Pada 09 Mac 2010, satu lagi sejarah telah tercipta bila geng aku dan kawan-kawan yang seramai 16 orang telah mengadakan sekali lagi kayuhan ke Bukit Hantu - Theresa Dobby. Bilangan perserta teramai setakat ini dalam semua kayuhan offroad. Kali ini kami mengikut trek di belakang Taman Kenari, iaitu trek yang aku ikuti bersama dengan Ah Chai dan Garnett dulu. Cuma kali ini, kami mengambil jalan keluar di Theresa Dobby dan jalan keluar kali ini berbeza dengan jalan yang diikuti semasa kayuhan yang kedua.

Walaupun agak ramai, ternyata menyeronokan terutamanya bagi geng yang kali pertama ke sini seperti Nash, Raddine dan Nonn. Walaupun begitu aku kurang berpuas hati kerana trek laluan keluar agak pendek dan tidak mencabar.





Kat laluan masuk di belakang Taman Kenari. Dari sini nampak macam tak mencabar.
Masuk ke dalam, baru tau...





Berkumpul, bermesyuarat dan bertukar-tukar fikiran, demi kemajuan dan keselamatan bersama.


Ni semasa rehat sekejap kat hentian bukit pertama. Ambik nafas dan tunggu kawan-kawan yang masih kat belakang. Untuk ke sini, perlu kayuhan terus menaik sejauh 600 meter.



Matte puas walau agak tercungap, he3.




Nash dan Raddine sedang berbincang strategi seterusnya. Nak tinggal BIDI jauh di belakang, itu lah rancangan Nash. Nanti dulu, tak tau lagi apa ada kat depan tu... he3



Penurunan terus dan terdapat 'U Turn' di tengahnya. Kalau tersilap, boleh masuk semak kat sini. Di sini penurunan terus sebanyak 3 slope yang agak curam dan memerlukan kawalan MTB yang baik. Yang sebaiknya, turunkan saddle anda serendah yang boleh.


Raddine di belakang Garnett,,


Diikuti Bidde, Matte, Nash.. Ah Chai sebagai 'coach' dan 'instructor' sentiasa memberi tunjukajar dan perangsang kepada kami.







Masing-masing gembira setelah berjaya keluar.

Tunggu, kami pasti datang lagi.... Tak puas kayuh kat sini rasanya.















No comments:

Post a Comment