Saturday, April 10, 2010

CEDERA! Tapi bukan kerana BASIKAL

21 Mac 2010, hari yang agak malang bagi aku. Aku terjatuh dan tercedera semasa melatih pelajar-pelajar aku lari berpagar. Setelah di X-ray, 2 kali, didapati semua tulang-tulang yang berkaitan tidak langsung cedera, patah atau retak.

Jangkaan doktor, boleh jadi ligamen atau otot pada paha dan lutut sebelah kanan aku terkoyak. Jadi aku dirujuk kepada Pakar Otopedik pada 22 April nanti.

Setelah diperiksan oleh Pakar Ortopedik, adalah disahkan bahawa MENISCUS pada sebelah kanan kai aku terkoyak. Aku dinasihatkan untuk melupakan seketika aktiviti-aktiviti lasak yang melibatkan penggunaan kaki untuk beberapa ketika. Aku juga telah menjalani beberapa sesi fisioterapi sehingga ke hari ini.

Pada 18 Julai nanti, aku dikehendaki menjalani sesi MRI di Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Star.

Yang menyedihkan aku, aktiviti kayuhan terpaksa aku lupakan, walaupun dok geram tengok basikal aku yang telah diupgradekan tu.

Haiiii,,,,,...... sabar je lah....









Terima kasih buat kakak Missi yang baik hati ni. Walaupun sarat mengandung, tetap menolak aku.



Terima kasih kepada FAZRUL kerana gambar-gambar ini.


No comments:

Post a Comment